2009-01-13

och så karman av att ta tag i saker

och så gick hon till arbetsförmedlingen i alla fall. innan hon han läsa om australiensisk fiskmat och snorkling lite här och var, kusin, jag tvekar inte, men nu hann jag dit i alla fall.
och ångrar det.

antagligen kan jag klara mig mycket bättre på egen hand än en tjurig pmsgubbe som förminskar mig till en skrumpligt pytterussin längst ner i kartongen. "jaha du, betyg och intyg har du väl antagligen inte med dig..." och "du har väl inte fyllt i informationen än heller"..och jo gubbjävel, jo ville jag skrika i örat på honom och slänga hans fula tangentbord i väggen, det har jag. alla är inte inkompetenta svin bara för att vi går hit. och han skulle titta på mig och dölja sin ångest över att han blev kvar på det där jobbet han än gång fick, i alla fall.
men så gjorde jag givetvis inte utan svarade glatt att jag minsann hade allt med mig och gubbfan rörde inte ens på smilbanden och muttrade något om utbildning.
vilket jag inte ens behöver kommentera. om jag vill jobba nu är det min ensak.

det är helt sinnes hur trött man blir på alla dessa vuxna där ute. jag trodde inte de var så många där ute. och så korkade allihop. är de det här man ska stå ut med tills pensionen nu? då man blir en själv.

ja ja. sen ringde biblioteket fast som hamnade hos min mor och nu har jag en bok på 250 kronor och ersätta, ANNARS ANNARS, och tufft för någon med ingen ekonomi. flyg å far säger jag, fast. det var ju mitt fel. antar att det är karman av att ta tag i saker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror dom är bittra över alla entusiastiska, engagerade människor som VILL jobba, utvecklas och göra något av sina liv. bittra över att de själva var där en gång men hamnade på arbetsförmedlingen och ser det som sitt mål att krossa alla drömmar och förhoppningar som de ser brinner i ögonen på de nya som kommer in på kontoren. de tror att alla är lata idioter som vill leva på soc och sitta i centrum till dödagar. bittra över att de själva inte sitter i korridoren till vårdcentralen med en stockholm innanför jackan innan lunch på en måndag. som de såklart vet att alla arbetslösa gör.

inkompetenta idioter kan dom va själva.

Anonym sa...

heeeheeee att jobba på arbetsförmedlingen måste vara som att dö lite. jag tänker mig att dte är såna människor som köper enportionsförpackningar med julmat. men det kanske bara är jag som tänker så. allt kommer bli jättebra älskling tror jag, ps jag saknar dig.