2008-10-18

the power of speed...sort of

rekordlördag, hurtlördag eller kanske saturday on speed! herre. nu ska ni få höra.
jag har nämligen aldrig i mitt liv städat ett så stökigt rum så snabbt. det ni! och för att vara jag.

med utgångspunkten att fler kläder låg på golvet, i sängen och på skrivbordstolen än faktiskt i garderoben satte jag igång. tänkte nu jävlar ska jag göra det här på en timme. och det kanske inte känns som en superstor bedrift men ååh vad stolt jag är. över mig själv!

för vet ni?
det hela gick på en ynka liten halvtimme. tjoff tjoff tjoff in i garderoben sa det och i tvätten och glasen i diskmaskinen och kvittona i papperskorgen. förifanken.

och vad är klockan nu? halv ett. precis! och jag sov till å med länge och nu ska jag springa å träna en stund och fånga dagen och musklerna och allt och det här, vänner, har gett mig hopp om mänskligheten. om att det går att grovstäda ett väldigt stökigt rum på speed och få det att funka! i like.

nåja. finliret får vänta. men det är lugnt.

1 kommentar:

Anonym sa...

DUUUUKTIIIIIIIG!!!! :O nu kommer det aldrig bli stökigt igen. anaaars!! ;B