2008-07-29

29 juli

igår var vi ute lite, tjejerna och jag. först gatherade vi upp hemma hos mig. sara tvingade mig att göra mat. spagetti. vad mer? frågade jag. koka upp nåt ba, sa hon. ratade förslag som köttbullar, köttfärssås. tomatsås då? sa hon. det är ju du bra på.

det vet jag inte men så blev det i alla fall. och så åt hon och jag det. små oranga fläckar på vita tröjor. men mikrosmå ändå.

sen vinade vi på terassen allihop. spelade spel. åt upp alla kakor. och slutade på fridays med himmelska drinkar. oh ja! riktigt kalasgoda.
fast det blev lugnt. kramade jojjo för att hon funnits till i nittion år. näst sista tåget hem. sprang fylleglad upp till min prins på andra sidan station.
väckte honom och tänkte att, han är nog ganska glad, för att bli väckt ändå.

och vaknade idag med magont illa mående. som det blir om man glömmer och äta innan man går å lägger sig.
men börjar piggna till. kanske lite rock band? kanske ica snart.

ikväll ska jag laga mat. åhjo. det ska jag. nåt med kyckling..seså. men vad....
surprise!

3 kommentarer:

Johanna sa...

june bug var en hit! också tack darl och klart man skulle bli glad om man blev väckt av dig :*

Anonym sa...

men jahaaa, andra sidan station... du kanske inte gått helt vilse varje gång man råkar se dej här asså *colahajjar*

Anonym sa...

halååååå, vem säger nej till en glad fylleemm mitt i natten!? inte prinsen på ärten iaf! :¤