2009-03-30

ojjojj så kändes det ja när man tryckte på on

börjar man plugga börjar man dricka kaffe igen.
visar det sig.
även fast det är ljust ute och kanske oavsett vad. hjärnan har börjat spinna som en liten elak fast ändå snäll motor där inne och är det bara jag eller ska man berömma sig själv om man orkar läsa om ontologi i två timmar? är det lite eller mycket? jag minns inte. bara att varningssignalerna blinkar lite som när man läste läxor, när man nu gjorde det, och den där grejen att man alltid hittade tusen andra saker som kändes skojigare att göra. mina vänner. jag kan tala om för er att det är precis likadant nu. även om jag tillochmed VALT det här själv. häerregud. när ska man lära sig att bli lite disciplinerad.

så imorrn, kanske för att maximalt kunna kalla mig pluggis. ska jag gå ner till bibblan och läsa. läsa och anteckna mer för hand och låta det ta tid och kanske ta med mig ett äpple. om man får äta i biblioteket. för det är så mycket som ska läsas och så mycket som ska diskuteras men ingen diskuterar är det för att alla läser?

kanske är det så. jieesss. och jag blir nervös över körpanelerna till i sommar det ser faen svårt. ut. så de. så.

2 kommentarer:

åsa sa...

jag undrar om då vi blir gamla, kommer vi att börja plugga igen för att känna oss som sjutton arton nitton igen? det är en mycket seriös fråga i mit huvud

Carolina sa...

man får äta i bibblan! iallafall så länge dom inte ser plus att "väsbyrummet" kicks some serious ass! (längst in om man går direkt till höger från ingången) finns tillomed draperier för det rummet. men först till kvarn. nästan så man får tälta utanför innan dörrarna öppnas till bibblan. *thumbs up* ^^