2009-02-11

och så kvalet men lite också det där valet

jag är ju som sagt i valet och kvalet mellan, tja, det mesta hela tiden men det stora frågetecknet är väl egentligen vad jag ska ta mig till och göra nästa år.
eller till efter sommaren. jag har ju ett tag spatserat och flanerat (bra ord) på att ta mig ut i världen lite nästa vinter, köra en oz å nz..men så i nästa sekund, blir jag istället sugen på att börja plugga. åtminstone ett år. nåja allt är i vilket som lika luddigt.

så nu mina vänner, hade jag tänkt att ni skulle hjälpa till.

jag funderar ju (IGEN) på allvar att återuppta mina fashionistiska musikskills. det är liksom mitt kall mer eller mindre, tjohej tjoflöjt, och så vidare. grejen är att jag tänkte börja lite lätt isåfall. typ ett år. kulturama kanske, eller rml. det ena kostar pengar men är..en väletablerad grund för ett fortsätt pedagogiskt arbete (hahaha jag måste älska formuleringen lite där) och den andra mer musiker inriktad OM man inte går högskoleförberedande. men jag vet ju inte om jag vill fortsätta med musiken upp till högskolan än eller om jag bara ska köra på..vad jag nu kör på. MIN TANKE ÄR...att jag inte vet om jag vill satsa stenhårt eller bara göra det för att det är kul. när jag inte ens vet om det är det jag vill och så kan man fortsätta prata om det i evigheter och kommer man någonsin veta och så vidare...

och här mina vänner kommer ni in. ni brukar vara så kloka och veta saker.
seså, vet åt mig.

4 kommentarer:

Johanna sa...

haha klok vet jag inte, jag ärfotrfarande fullsnurrig så det där makeade inte det minsta sense men ajg provar igen imrogon :)

Anonym sa...

jag tror nåt sånt skulle passa dig som overallen. ett år att fundera och ha kul och se om det är nåt att fortsätta med och om inte så är det inte ett år av waste det är ett år av (lju)vaste.

Anonym sa...

emmmemm börja för att det är KUL, för att du KAN och för att det är BRA, resten kommer bara flyta på tror jag. mmmh, så tror jag att det är. plus jag saknar dig.- har spektakulära planer! let's prata om dem!

Johanna sa...

kör på vad du vill göra!! följ ditt hjärta osv :) jag är skittaggad på folkhögskola. tycker det verkar jättekul, även om jag inte siktar på att jobba med allt det sen.