2008-12-01

igår var det november men inte idag inte

idag är det den första december och snön har försvunnit och blivit äckelgrusig som den är större delen av året i la sueca men idag är det okej för ni vet, jag skriver ett inlägg. håhåhå! som lilla julafton nästan.

som update ytterligare ett neggosvar från ett jobb men å andra sidan ett erbjudande om ett annat i samma veva men jag känner att, jag tar reda på lite annat först. hur det nu går.

annars beslutsångest för om det är värt det eller inte ni vet, det är ju så bra som man har det varför vända upp och ner på hormonerna, men å andra sidan varför inte.
jag vet inte.
så säger jag.
jag vet inte.
i vilket fall som helst ger det mig samma känsla av att få nekande på nekande från den lilla lyckliga bubblan kallad arbetslivet som att fundera över det där. ni vet det otillräckliga.

nu ska jag gå och träna för att svettas bort den känslan.
sen ska jag äta pepparkakor med mina vänner.

9 kommentarer:

Anonym sa...

du är så väldigt väldigt bra tycker jag. om det inte vore så att jag är sjuk som ett as hade jag kunnat äta pepparkakor och dricka glögg med er, crap life.

Johanna sa...

apropå glögg och pepparkakor och umgås, helgen, lördag? jag röstar ja :) och eftersom vi alla vet att jag valdes till president nu i höstas så tycker jag att det är avgjort :)))

Anonym sa...

lördag är en tricksy dag eftersom jag har planer då om det möjligtvis är så att era planer rör sig om en kväll i vilket fall de låter alldeles briljanta. annars kommer ju guds dag precis efter, very appropriate med tanke på att det är ANDRA advent :D ps tittar ni på julkalendern i år så att jag äntligen får prata om den med nån!?

Anonym sa...

...... är det här ett chattrum?

Anonym sa...

jag vill att det ska bli ett chattrum!

Johanna sa...

för er darlings är alla mina rum chattrum :)

Anonym sa...

johanna du är så djup att då du pratar är det som att vada i en ocean. rätt djupt alltså. hörni kan ni inte kolla lite på julisen imorgon och lördag så jag får prata om den med någon plzplzplz? DET FINNS INGA BARN I DEN!!!11elva

Johanna sa...

jag kollade på den idag :) och bakade pepparkakor! hur många poäng är det? ett hundratusental skulle jag gissa på. i runda tal.

Anonym sa...

mmm det tror jag säkert att det är, ganska så bestämt tror jag det :) vet du vad jag gjorde, cupcake? jag bakade cupcakes. hahahahahha. jag är så rolig. men fortfarande. inga barn. det är ju faktiskt jättekonstigt. varför inte liksom.