2008-09-15

jag har det!!!

visserligen har jag hela tiden konstaterat att jag ska jobba först equals tjäna pengar, resa och sen plugga. vad plugga, frågade folk då vilket mitt svar blev att jag skullle komma på det på vägen.

nu har jag jobbat två månader.
rest en vecka.

och vet ni vänner, nu vet jag.

halvt.

det vill säga jag har alltså börjat slash fortsatt slash tagit tag i mitt irrlösa kikande efter oändlig kunskap, runtrunt, ordentligt, slafsligt, hyfsat, skrivit upp och känt av vibbarna av att tamtadaa - HITTA vad jag ska plugga igen.
och vet ni vad? det har gurglar till i pluggnerven.
minsann.

frågan är bara och intge så bara,
kasta sig in i något huxflux? till våren? till hösten? satsa järnet på att resa å hela köret innan det? leva ut min ungdom innan jag måste kapsla in den i en litet honungsbo igen? sure cupcake. eller vänta? övertala mig själv att man kan leva fast man pluggar? jösses.
i vilket fall som helst har jag inte lust att bli upp över öronen skuldsatt. å då måste jag ju jobba. alternativt råna en enklare bank.

fast helst av allt skulle jag vilja att någon bara gav mig pengar för att jag förgyller världen med min existens. för fan.

hursomhelst. det rycker i hjärncellerna på mig och tro mig eller inte men jag känner nog bannemej faktiskt ett litet dunkande av hoppfullhetens slag därinne. åhja, ernst. nästan i klass med dig, det där.
men hm hm. ett litet hemlighetsmakeri med mig själv får det här bli av att jag kanske trots allt kommit på en lösning för hur jag skulle lägga upp saker å ting.

3 kommentarer:

Johanna sa...

men hallå du måste ju berätta :D

Anonym sa...

Det är bra! Medan du fortfarande är ung och kan, så kan du ju alltid resa och hälsa på mig i L.A. Två flugor i en smäll lixom! wooho :D

Anonym sa...

aowie, bra skrivet babe! så längesen jag läste din blogg, måste bli ändring på det :O