2008-08-29

fredag och en

hundrafyrtio kronor för fem minuter och ett "aah" och en "mår du bättre?" och en remiss till någon han kände.
det var vad man kan kalla värda pengar.

jag firade med att gå till biblioteket (!!!) upptäckte att de möblerat om sen sist, kom på mig själv genom att jag inte kan det här med att veta vad jag letar efter, tog tillslut något jag tyckte att jag hitta och kånkade hem tolvhundra sidor litteratur under armen.

det kändes bra.

med så tunga böcker i min hand kunde jag inte låta bli heller att fundera om jag brinner för ordet eller om det helt enkelt är för litteraturen.
det var en för svår fråga för mig så jag gick hem och satte mig här. tänkte göra upp en budget och få horder av vuxenpoäng men nu äter brorsan upp min matlåda så jag kommer nog inte komma så långt.

25 timmar av jobb men bara tre dagar till solen och nu ska jag skynda mig iväg så jag kan börja beta av den. den där tiden.

Inga kommentarer: