2008-07-25

goodmorning sunshine

jag uppdaterar, min vän. min kollega. men bara en vecka senare den här gången va.
fast behärskning är ju inte min grej. om vi tänker efter.

tänkte börja trippa ner mot station om sisådär tio minuter. kila in en snabbis på konsum. köpa en sallad. konsumtionen (ha ha ha ordvitsen där) av mat och pengar, en ekvation, blir total när man känner för att slösa. det suger sådär på det stora hela. oftast värt. men tänk så många strumpor, gardinstänger och big size muggar jag skulle kunna köpt för äta ute pengar. och ändå så snålar jag.

idag jobbar jag. återigen. back to business. flipp flipp. flpopp. flipp. 4593. den du.
den är enkel den.
imorgon jobbar jag också.
och dagen efter det som är i morgon.
tänker jag efter.
så jobbar jag nog nästan alla imorgon. fast inte riktigt. men det känns så.

för övrigt har den hunnit bli den 25 juli. hörrni. tjugofemte juli.
och jag har ingen semester kvar och undrar när jag ska hinna med utomlands, järvsö, emmaboda i repris, en sväng till gotland och alla lata dagar på stranden.
nä precis. när ska jag hinna med det?
i vilket fall som helst tog vi en lat dag på la beach igår. freddi och jag. upp på hojen (arna fast lånade) till ängsjö. och såg en snokfan i vattnet. precis när man var ett sånt där läge där man va TVUNGEN att simma tillbaka. fyfan. hallå. en snok. som simmade.

jag visste att den var ute efter mig.

bortsett från snoken (ORM ORM ORM ORM) så var det varmt. jag brände mig. hojhojhoj. så nu kan ni kalla mig emelie rödnäsa. precis som på vintern.
puss för en underbar dag i allafall, fredidboy.

TITTA de här är anledning till varför jag inte BÖR blogga. det blir en liten bok utan sidantal och med osammanhangande radbyten och vem, orkar läsa de.
nä. juste!. behärskning. va. ordet.

3 kommentarer:

Sara sa...

NÄR åker vi till järvsö? har du några dagar ledigt de kommande veckorna?

Anonym sa...

Tack själv för det vååånderfulla companyt bejbi! väärt..!! trots att vi va ynka metrar (då menar jag låånga sådana) från döden! :O jorppa på love, och ge. inte. upp. hoppet!!

Anonym sa...

.. måndag tisdag onsdag? .öhöh.