2008-05-31

det här med att vända som en pannkaka fast med positiv övertygelse

jag blir så jävla matt på hur lätt jag har att bränna sönder magen på mig själv. att bestraffa och vägra tänka klart kring saker och ting. det är det förflutna lyder det. men jag och de där förflutna har aldrig riktigt klingat samman.

det blir så töntigt. och jag blir så arg på mig själv. att jag börjar leta fel och tänker att jag är inte som de där. jag är inte den som är den för bokstäverna var till någon annan.

men mina meningar och ord då? tusentals stavelser i min inkorg. vad hände med de emelie pemelie lundengren? nä just det.

jag kan svära över tekniken. om listor som råkar bläddras för långt ner på skickade-listan. jag kan svära över nyfikheten som inte låter mig bläddra uppåt igen. och jag kan få hela världens tourettes över att förhandsgranskningen var för snabb för mitt eget bästa.

bakåt knapp bakåt knapp

men sedan kan jag också haka upp mig. haka upp mig i all evighet och formuleringar.
or just get over it.

för bokstäver till någon annan. ooooh cruel world yeah. but get a fucking grip for christ sake, emm.

1 kommentar:

Anonym sa...

vänd pannkakan, emm! :O du vet.. om loket inte drar vagnarna med bokstäver längre har anhängarna redan hoppat av , som man brukar säga :) Man behöver två personer! - en som styr och en som skyfflar kol.. och hojhoHOJ! i dagsläget finns det ppplenty of kol!