2009-01-09

sentimentalitet och hur den blir av elektroder

jag vaknar alldeles för sent, går upp, dricker lite honungste och checkar det vanliga. kulturdelen dn, framsidan på a-delen, sprättar upp brevet om din tekniks slut (ÅH! jag blev uppriktigt ledsen. mina gamla homeboys.)och kör igång laptopen. som visserligen är pappas, men den är åtminstone snabbare än min. not a good sign, really. jag väntar på att ta tempen så jag kan smsa min vän sara den rara och tala om hur jag mår. nå. intressant so far.
mer eller mindre.

så går jag in på min gamla, old fashion beloved blogg, för en gång skull. den finns kvar. nästan lika välbevarad som när jag lämnade den till och med. med röd text mot vit bakgrund och länkfält till höger och vänster. och den lilla bilden som skymtar min fot. så slår det mig, som jag aldrig trodde skulle slå mig, att det finns faktiskt saker jag saknar med den där hemskt förträffligt krångla skitloggen.
det är det här:
- den lilla kalendern i högerspalten. den var helt fenomenal! hur får man en sån nu?
- den reggade det mest lästa inläggen. i alla fall ett tag. har jag för mig.
- den skrev inte datum! den skrev "oc31obeWed, 31 Jan 2007 19:37:10 +0000, 05, 2007" åh minns ni det vänner?
- arkivet från januari 2007 till februari 2008 såklart. oj ett så väldokumenterat skede! min bloggtopp! kanske. eller kanske inte. det var nog rätt fånigt egentligen. men vilken dokumentation sen då.
- och så självklart det första inlägget. som inte var skrivit av mig men som talade så mycket för hela alltet.

nå. nu har jag blivit lite fånigt bloggsentimental. kanske man ska gå in på lunarstorm och kika där också. om jag nu finns kvar. det var länge sen de påminde mig via sms nu.

1 kommentar:

Johanna sa...

hahahaha jag dör honey!!! :D bli frisk och dansa med oss nu!! och festa i märsta!!! pusspuss