2008-12-10

snurra snurrsnurr

småkikar lite på fejjan, och småkikar lite på bloggar, och tänker fyfan och lyssnar på kent (!!!!!!!!) och vapen och ammunition och får flashback från när skivan var ny och pappa tillslut blev så galen att jag bara spelade den och en till att han önskade livet ur decibellerna. jag tyckte det var utmärkt downloadmusik till simsprylar på nätet.

och det här var inte alls det jag tänkte säga.
det jag tänkte säga var att varje gång jag kollar på past days får jag något äckligt i strupen och önskeser istället mig själv på en träveranda (alternativt i en lägenhet med knarrande golv och 180 centimeters fönster), lite bottleneck gitarr, vågigt hav och klippor med kanske gräs på. jag liksom känner, att jag är född i fel kommun.

kan inte tänka mig att jag är den enda (obs under 20) människan som blickar tillbaka och känner så, även fast det antagligen är så. för det här ska man väl tänka när man börjar närma sig åderbrocksåldern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag är också född i fel kommun.. vart är havet och allt annat som inte finns här? Vart? ska vi leta tillsammans?!

Anonym sa...

det fina är hörru, att man får tänka så precis när man vill! fast innan det blir verklighet så måste jag låna JB's bottleneckrör lite.. öva på framtiden, here we go! pusselusse på dig min saffranskaka :*