2008-10-27

i helgen och att försvinna lite från jordens yta med mera

oj. jag är tillbaka. nu.
tror jag inte pratat med någon annan än fredde å mamma å pappa ( å bror&flickvän i en minut) sen i fredags. gick så att säga lite underjorden. även om det inte riktigt var meningen, kanske.

nåja. hur som helst.
i fredags blev det utgång. vi kan säga så mycket som såhär att det råkade bli lite för mycket av det goda lite för snabbt och det mesta jag minns kan rymmas på en hand. men överlag tror jag att det var en trevlig kväll. jag vet att jag hade väldigt trevligt sällskap med mig i alla fall.
baboom thank you loviepeeps!

på lördagen mådde jag som jag förtjänade. ha ha ha. inser jag nu såhär i efterhand.
egentligen kan vi lämna det där fast med den lilla anekdoten att pappa skrattskrålade "jaa visst ska hon leva uti hundrade år" som satan på morgonkvisten. dock med med ändringen "fast inte som det ser ut nu" efter. pappa, pappa, denna humoristiska knalle.

men jag repade mig. jag fick se till att repa mig. och på väg in till bio med froj drog han plötsligt av mig i rotebro, hojtade got ya! ungefär fast inte riktigt och sa att bion kunde jag glömma.
som en förvirrad själ knallade vi sedan till ata där han dukat upp med bubbeldricka, jordgubbar, naturgodis och titanic framför jacuzzin. och tackar, sa jag för det. prata om födelsedagskväll fast överraskning.

och nu kan man jag fråga sig varför jag ger en analys av min helg, och så kan man fråga sig om jag borde fortsätta med den. men jag säger såhär att har man inte skrivit om läget på två dagar får man skriva långt! ett motto som heter som det gör.

på söndagen glömde vi bort att vrida klockan. missade tvättiden fast vi skulle hunnit med råge och vann en timme under hela dagen. som för övrigt spenderades i teknikprylarnas mekka, infra city, och fem timmar på en ommöblering. jag säger snyggt och room service nästa.

vaknade imorse till en timme dexter, en after eight (after ajt!!!) och ett snack på telefon.
glömde jag säga att jag sökt jobb på posten?
annars sa jag det nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh låter som du fick en kanon födelsedag! :D Jag menar, Titanic är ju aldrig fel.. inte jordgubbar och jacuzzi heller för den delen! ;)

Anonym sa...

GRARRLLTTIISS älskipälski! :) för tusan..! igen!! hope you liked your present(s)