2008-09-29

en till edit

bara för det googlade jag lite själv och hittade linda skugge och hon säger såhär angående skriverier och krönikerier och gudvetvad som nu printas ned på hennes qwertyskiva:

"Man blir inte rik. Vill du bli rik måste du orka producera två texter om dagen. Sverige är för litet, det finns för få tidningar och för många som vill bli journalister. Vill du bli rik ska du inte satsa på att skriva. Vill du överhuvudtaget ha jobb bör du välja ett annat yrke än skrivyrket. Det är den bistra sanningen."

take a shit and die säger jag,
och inte åt fröken skugge utan åt mig själv som inte fattar bättre. för inte tusan bryr jag väl mig nå vidare om pengar men ska jag sitta här å skriva å skriva hela dagarna medan världen utanför ruttnar bort? nej fyfan.

visserligen har en upplaga på 18000 tidningar kunnat sett vad jag skrivit, vilka det nu var som läste, men det är inte som jag har lust att sluta där. väl.

fyfan va mina händer gör ont nu får snattran hållas ett tag tycker jag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

emlypemly du är så bra på vad du gör, sluta inte hopaps på det bara för att världens jobbigaste linda är en sån realist att man får damp på henne, det kändes så himla poopies att läsa så här en måndagsmorgon då kaffet har hunnit blivit lite kallt och jag vill sova.

Anonym sa...

emlypemly, bara turen att redan ha fått jobba på en redaktion och publicerat massa kanonartiklar (MY baby!) visar att du är som gjord för det! fatta vilken bautafot du har hos teknikgrabbarna. hur många får den chansen liksom? sen om du skriver pluttnotiser i se&hör eller blir utrikeskorrespondent i australien.. time will tell!