2008-09-25

en nylonsträngad tiger och ett schulmanistiskt krig

inatt drömde jag att katrin schulman placerade bomber i mina bilar för att sedan gå på min cykel och yrkesmördade runt på högsta våningen i någon slags lägenhet med mig som target. men jag tejpade fast knarkpåsen under bhbandet och hoppade ut genom fönster, ner i vattnet. och därmed kom jag undan.

en stund efter det stod jag i tessas rum med idol på i bakgrunden och fick plötsligt se mig själv sitta framför bagge och spela någon slags illa (verkligen illa) spelad låt på en nylonsträngad gitarr. det hela gjorde mig ganska förvirrad. jag spelar för det mesta aldrig nylonsträngad och kunde för övrigt inte minnas att jag ens sökt in. men det fick gå. jag såg på hur en tårögd bagge lutade sig mot en tårögd fröken bagge, och de snyftade fram att jag hade något speciellt, men nej, du ska inte gå vidare. jaha vad skönt, tänkte jag och från vardagsrummet ropade mammma att det där, det lät ju helt okej. själv var jag fortfarande mest förbryllad.

drömmen fortsatte med något slags spel som innehöll ormar och problemlösning, not my cup of tea såattsäga, men jag lyckades i alla fall ta mig igenom delen med tigrarna. sen kom tessa (igen!) hem från LA och sa någonting som jag inte längre minns. vi stod utan för hagvägen 47 och hade haft klassfest, skulle bli hämtad av någon från min gamla klass i vår bil och anna oldner var där men vi fick inte glömma tvätta händerna. det var någonting, i det där hotellet på hagvägen 47, men det har jag också glömt vad det var så det hela slutade mig att jag sprang och tog min locobase med borttappad kork från en korg och sprang och satte mig i bilen.

sedan åkte vi hem.

det där drömde jag, vad drömde ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah, wicked dream! ^^ drömtydningboken neext! (jag fick ordet "asoup" som ordverifiering.. verri funny!)

Anonym sa...

Ja det låter som en vettig dröm.. Jellow kanske går vidare i Idol? Värt att prova?!