2008-08-15

i en liten sparkdräkt

DET ÄR INTE KLOKT vad trött jag är
snart ramlar jag av
stolen
och
om tolv timmar är det dags igen, hallå
TOLV timmar det är ingen evighet.
vi hinner knappt sova och hur ska vi då hinna vakna
va

vill bara lägga mig lite som en treåring. skrika å sparka med armar av ben
gråta salta skyfall och låta mamma fixa biffen
kirra tänderna
bära mig till badrummet
bära mig i säng

och vakna utvilad och pigg i en sparkdräkt när jag vill redo för en frukost och en dag på nya äventyr som består av sådär ingenting som heter jag gör det för brödfödan style.

men nu är jag arton och självförsörjande så ingen bär mig till badrummet ikväll inte för alla lever fredagsliv utom jag eftersom som man så att säga klättrar på karriärsstegen.
mitt liv heter röd lök 4082 och ingefära 4612 och denna vecka kostar guyotpäron crippspink äpplen och bananer 9.90 kronor kilot JAG har jobbat ett shift av fem på rad
och min axel
dödar
mig

gonatt.

Inga kommentarer: