2008-04-23

såhär om natten

så inatt drömde jag att jag blev jagad av en apa. han var ute efter mitt liv. å fy helvete vad jag kubbade. vinden tjöt om öronen. apan och hans schimpanskompanjon kunde prata. och de var ute efter världen, sa de. hus brann. saker brann. station brann. så därför sprang jag för mitt liv, rände ner för pulkabacken mellan radhusen och tänkte helvete, vad man måste springa när man är jagad av en apa.

en apa.

sedan slog jag upp ögonen och såg att klockan var halv tolv. svalde för första gången och upptäckte att det gick att göra utan jättestor grimas. dvs imorgon blir det jobb.

..måste slå upp de där om apan i drömlexikon förresten. alltså. det kan ju vara något viktigt. men borde man slå upp "apa" eller "jagad"? en fråga de där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah åh honey, what would freud say?!:O

Sara sa...

du känner, enapa.