2008-02-22

ett rykte

ett rykte som jag har hört är att man i bloggar ska skriva om vad man har gjort idag.
eller ska göra.

jag vet inte riktigt om det här är min grej, jag har egentligen aldrig försökt. men ska vi försöka nu kanske?
ja det gör vi. vi ger det ett försök!

här kommer det:

idag klockan nio vaknade jag av att jag trodde en byggarbetare på taket dog. han skrek som en stucken gris. på polska. de är polacker förstår ni. inget fel på plolacker. inte så. men det var i alla fall vad han var.
hur som helst.
efter han skrikit började nästa skrika. likaså han som en stucken gris. jäklar, tänkte jag och somnade om.

när jag steg upp åt jag ägg till frukost, som visserligen var alldeles för löst, men det var fortfarnade ett ägg.
förut om ägg åt jag också en macka med ost å skinka..å ägg.
å banan.
med mjölk å flingor.
å sen drack jag te.
å åt ett äpple.

efter det åt jag ett hus med fjorton höns å skrikande polacker.
mums.

klockan elva ringde det på dörren. oj. tänkte jag. kikade på mitt rum. tänkte oj igen.
å släppte in niklas. vilken överraskning!
jag bytte kläder nio gånger och han hittade en tvärflöjt i min bokhylla. nästan antik nu.
sedan spelade jag. i två sekunder. tvång kallas det.

fick sedan skjuts till skolan. det var spännande, trots att det har hänt förut.
men jag gillar att se på livet som en ny upplevelse.
sedan hade jag lektion. och blev så arg så arg. jag jobbade i raseri.
å utvecklade adhd på religionen sedan. en så tråkig film har jag då varit med om.
eller jo det har jag. fast då hette den korpen flyger.

i det stora hela är det vad jag gjort till nu.
om ni inte vill höra om äventyret med vattenkokarn hemma?
eller damen med tics på tåget som envist satt och skakade på huvudet.
jäkla ungdomar, såg man på henne att hon ville säga.

jag vill ge henne ett visitkort. "min och anna hibbs klubb - för dig med mer huvud än oss andra". fan alltså. att jag inte gjorde det.

vad tyckte ni?
var min dag intressant?
ska man fortsätta med det här?

ps. niklas tyckte jag skulle byta namn till dinmormorsblogg.blogspot.com
vad tycker ni om det? passande säger jag. skulle man kunna skriva sina knyppling knep. å få rösta om bästa halkmattan. det vore nåt, det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag försökte verkligen men nånstans runt "men jag gillar att se på livet som en ny upplevelse" började jag asgarva så snoret flög tillsammans med febern upp i taket, din dag var fin jag vill veta flera dagar och bästa halkmattan är den med sugproppar puss

Anonym sa...

"jäklar, tänkte jag och somnade om." du är ju för jävla underbar :D tyckte det var en jättefin tanke himla trevligt att du skriver oftare än en gång i kvarttalet pusspusspuss!

Anonym sa...

KORPUR FLYGUUURRRR FTWIIIIIIN!